dimarts, 31 de maig de 2016

ACTA de la darrera assemblea de l'AMPA Ins Bellvitge

Sessió núm.: 2/15-16
Caràcter: extraordinari
Data: 24 de maig de 2016
Horari: de 17:30h. a 19h.
Lloc: Sala d’actes de l’Institut.

Assistència: 22 socis i sòcies entre junta, col·laboradores i altres pares i mares.



Ordre del dia:

1.        Estructura actual de l’AMPA
2.        Increment de quotes
3.        Novetats fiscals
4.        Llibres i material escolar curs 2016 /17
5.        Festa Fi de Curs 2015 / 16
6.        Torn obert de paraula

Desenvolupament de la sessió

1.        Estructura actual de l’AMPA

Es detalla que les persones que formen part de la junta de l’AMPA són l’Emma, l’Olga, la Mari, la Beli i la Loli, i l’Eva i la Pili com a col·laboradores (vocals).
S’explica que per al proper curs hi haurà canvis a la junta i que les persones que hi serán són insuficients per a portar la gestió de l’AMPA com s’havia fet fins ara.

2.                Increment de quotes

Expliquem que des del curs 2012/2013 fins el 2015/2016 l’AMPA ha fet una inversió important renovant el banc de llibres del programa de socialització amb uns 500 llibres nous de socials de 1r (una part) 3r i 4t (una part) i d’anglès de 1r, 2n, 3r i 4t. Que per al curs 2016/2017 s’han comprat 180 més de castellà de 2n i 4t i de socials de 2n, i que hem de preveure que el 2017/2018 continuarà la renovació amb la part restant de socials per a 1r i 4t i molt probablement els de català que estan molt malmesos.
Amb tot això, per mantenir el programa de socialització de llibres i desprès de moltes càbales, decidim incrementar les quotes que resten de la següent manera:

Quota AMPA                     20€ / família
Quota socialització              7€  / llibre

3.        Novetats fiscals

La junta i col·laboradores hem decidit no comprar ni vendre cap llibre i altres materials nous degut a que no som suficient personal per portar tota aquesta gestió, i a les novetats fiscals que no podem assumir i a la que per llei obliguen a les associacions, tractant-nos com si fóssim una empresa.
Aquestes novetats fiscals comporten >>> DECLARACIÓ D’IVA, PAGAMENT D’IMPOSTOS DE SOCIETATS >>> Contractació d’una gestoria.
Excepció: SISTEMA DE SOCIALITZACIÓ DE LLIBRES DE TEXT. És l’únic supòsit què no hem de declarar a nivell fiscal i que podem gestionar, això sí, amb el suport logístic de pares i mares de l’institut.

4.                Llibres i material escolar curs 2016 /17

Degut a l’explicat al punt anterior, l’estructuració en l’adquisició de llibres i materials escolars, resta així:
-       Llicències digitals, dossiers propis i flautes: L’Institut es fa càrrec del cobrament i lliurament d’aquest materials.
-       Material nou (plàstica, lectures, exercicis, etc.): La família comprarà directament a Abacus. Una comercial vindrà a l’institut a fer la venda el mateix dia de la distribució de llibres socialitzats.
-       Llibres de socialització: Com sempre, l’ AMPA s’encarrega de cobrar el lloguer i entregar-los a les famílies.

DIES DE VENDA I LLOGUER DE LLIBRES I MATERIAL ESCOLAR (a l’institut):
       8 de Setembre a la tarda (Cursos 1r i 2n ESO)
       9 de Setembre a la tarda (Cursos 3r i 4t ESO)

IMPORTANT!!

L’AMPA NOMÉS PODRÀ INTENTAR GARANTIR EL FUNCIONAMENT D’AQUEST NOU SISTEMA I LA RESOLUCIÓ DE DUBTES RELACIONATS AMB LA VENDA AMB ABACUS, ELS DIES 8 i 9 DE SETEMBRE.

ABACUS aplicarà un 22% de descompte en els seus productes durant aquests dos dies de venda a l'Institut. Després d’aquestes dates la compra de material escolar i llibres d’exercicis i de lectura haurà de ser a la botiga ABACUS de Rbla. Just Oliveres, i aquest descompte del 22% només es garanteix uns pocs dies del mes de setembre.

INTERCANVI DE LLIBRES DE BATXILLERAT

S’habilitarà un espai a l'Institut els dies 13 (1r Batx) i 14 de Juliol (2n Batx) i 7de Setembre, de 17 a 18:30 h, per a què siguin els alumnes mateixos els que intercanviïn els seus llibres, això sí, supervisat per persones voluntàries de l’AMPA.

PROPOSTA DE PARTICIPACIÓ DE LES FAMÍLIES

Dates importants
            Preparació llibres nous: 6, 7, 8 i 9 juny (tardes)
            Recollida dels llibres d’ESO : 28 de juny i 1 i 2 de setembre (matins)
            Arranjament de llibres socialitzats: 28, 29 i 30 juny, i 5 i 6 de setembre (tardes)
            Intercanvi dels llibres de Batxillerat: 13 i 14 de juliol i 7 de setembre (tardes)
            Dies de venda i socialització de llibres: 8 i 9 de setembre (tardes)

És prega a les mares i pares assistents que participin d’aquest dies per a una millor, ràpida i efectiva gestió de tot plegat.

5.                Festa Fi de Curs 2015 /16

La data escollida per a la festa és el 17 de juny de 17h a 22h
Moment important on gaudir, compartir i trobar-nos tota la comunitat educativa, famílies, docents i alumnat.
Anunciem que el pressupost és molt ajustat, uns 1000€, i que s’han enviat invitacions a les entitats juvenils de la ciutat per demanar la seva participació, tal i com es fa els darrers anys.
Donat que és una festa de tothom i per a tothom, s’agraeix la col·laboració i suggeriments de tots i totes, i s’anuncia una primera reunió de planificació de la festa el proper 31 de maig a les 17:30h.

6.        Torn obert de paraula

Les famílies pregunten com contactar per oferir la seva col·laboració. Quedem que se’ls inclourà al grup de whatssap en el qual ja hi som 41 persones entre mares i pares.

 S'aixeca la sessió a les 19h.

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per la teva visita i pel teu comentari!