dilluns, 15 de març de 2010

Inconvenients del nou calendari escolar

El Departament d’Educació ha modificat el calendari escolar que entrarà en vigor el proper curs 2010-2011. Volem informar-vos dels canvis més significatius, amb temps suficient, per anar treballant amb tots vosaltres el que significarà aquesta decisió per a les famílies. Aquests serien, a grans trets, els canvis:

Com que el curs començarà el dia 7 de setembre (1 setmana abans del que és habitual), l’alumnat tindrà una setmana de vacances a finals de febrer o primers de març. El Departament d’Educació demana que siguin les AMPA de cada escola o els Ajuntaments els que organitzin els Casals per atendre tot l’alumnat d’Educació Infantil, Primària i Secundària. El cost de les activitats recaurien sobre les butxaques de les famílies, com és habitual.

Després de les vacances de Nadal, les classes començarien el dia 7 de gener, just l’endemà de Reis que fins ara era festa.

Les escoles no tindrien la jornada intensiva durant el mes de juny. Això significa que moltes escoles que programen colònies, setmana cultural o sortides d’un dia sencer, podran no fer-ho més. (Moltes escoles organitzen aquestes activitats o sortides a canvi de fer la jornada intensiva).

Està clar que tant l’Administració, com els mestres i les famílies estem d’acord que el calendari escolar ha de modificar-se. Ara bé, creiem que s’hauria d’haver negociat el nou calendari conjuntament amb sindicats, entitats del lleure, el Departament de Treball i famílies amb prou seny i un criteri pedagògic que beneficiï els nostres fills/filles.

Pensem també, que les Administracions no han de carregar a les AMPA, una vegada més, tota la feina i responsabilitat organitzativa d’aquesta setmana al febrer, sense haver tingut en compte la nostra opinió.

Voldríem que tots vosaltres, prenguéssiu consciència de tot el que suposa tot aquest canvi a tots el agents educatius que envolten l’educació dels nostres infants i joves: escola, alumnat, famílies, AMPA, entitats de lleure (esplais) i esportives. Nosaltres veiem una sèrie d’inconvenients a l’hora d’establir aquest nou calendari que se’ns ha imposat.

Us en resumim uns quants:

Moltes escoles no tenen AMPA i aquelles que sí que en tenen, molt poques organitzen un Casal per manca de capacitat organitzativa per a gestionar-lo. Es cert que el Departament ofereix la possibilitat de demanar una subvenció a les AMPA, però, és una feina tan feixuga i dificultosa que només unes quantes se’n beneficien... Per tant, quin sentit té que ens demanin un cop més aquesta tasca? (Actualment la subvenció és de 29€ per alumne i setmana aproximadament).

Hem parlat amb alguns esplais i ens han assegurat que no tenen ni la capacitat organitzativa ni el nombre de monitors possibles per atendretot l’alumnat. Us informem que segons la nova Llei del lleure, ha d’haver 1 monitor per cada 10 nens/es. Ens han recordat, que molts d’aquest monitors que treballen a l’estiu són estudiants universitaris que estarien fent exàmens el mes de febrer i en cap cas poden faltar a classe perquè perdrien el curs (Pla de Bolònia).

El factor climatològic és important i fa pensar en quines activitats es realitzarien durant aquesta setmana i on. Hem preguntat als Ajuntaments i només donarien permís per cedir els espais comuns (menjador, pati, gimnàs i biblioteca).
Ja han deixat clar que a les aules no es podria entrar perquè el curs ja hauria començat i allà es troba tot el material.

El cost real dels Casals és significatiu donat que hem preguntat a algunes famílies els diners que paguen per una setmana de Casal i ja ens han contestat que la mitjana és de 120€ amb dinar per nen i setmana. Recordem que la subvenció actual és de 29 €.

No és el model d’escola pública que tenim a les nostres ciutats. Famílies que realment estan en una situació econòmica i/o laboral molt delicada i sense capacitat per poder pagar una setmana de vacances a la neu, tal i com se’ns ha suggerit.

Les AMPA signants no estem d’acord en aquesta modificació i és per tot això que us demanem suport. Volem demanar al Departament una marxa enrere d’aquesta decisió que creiem s’ha pres d’una manera improvisada i sense cap mirament cap a les famílies, que continuem lluitant perquè d’una vegada s’aconsegueixi una veritable conciliació en la nostra vida familiar i laboral.

I de continuar endavant aquesta proposta, demanem solucions i que sigui el propi Departament d’Educació qui proporcioni els mitjans adequats (monitors, espais, subvencions, etc.) per dur a terme el que ha imposat.

Si voleu, podeu fer-nos arribar les vostres opinions: http://ampashospitalet@wordpress.com



GRUP D’AMPA DE L’HOSPITALET DE LLOBREGAT
FEDERACIÓ D’AMPA DE BADALONA
AGRUPACIÓ D’AMPA DE SANTA COLOMA DE GRAMANET.

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per la teva visita i pel teu comentari!