dimarts, 26 de febrer del 2013

Xerrada: "A les 15h a casa? L'impacte social i educatiu de la jornada escolar continua",

Com recordareu, a poc d'acabar el curs 11-12 vam fer una reunió per tal de decidir si per al 12-13 canviàvem de jornada partida a continua, però vam decidir ajornar la decisió per aquest curs per què consideràvem necessari més temps per debatre i reflexionar.
Bé, doncs ha arribat el moment de reprendre el debat i prendre una decisió per al proper curs 13-14. El dijous 14 de març celebrarem una assemblea on tots i totes podrem escoltar-nos i escoltar experiències d'altres centres, per posteriorment i per escrit, fer la votació.

Abans, i per anar escalfant motors, us convidem a assistir a la xerrada-col·loqui organitzada per El Casalet - Moviment d'Ensenyants de l'Hospitalet i el CEL'H (Centre d'Estudis L'Hospitalet):

"A LES 15h A CASA? L'IMPACTE SOCIAL I EDUCATIU DE LA JORNADA ESCOLAR CONTÍNUA", a càrrec d'Elena Sintes
Dimarts 5 de març.
A l'Auditori Barrades de L'Hospitalet.
Rambla Just Oliveres, 56, Renfe i Metro L1. 
De 18h a 19:45 aprox.

Fins aviat!

IV Jornada de Convivència i Èxit Educatiu

El passat dissabte dia 23 de febrer, L’Emma, l’Olga i la Mª Ángeles vam participar a la IV Jornada sobre Convivència i Éxit Educatiu. Aquest any el tema va ser: Drets i ciutadania activa per a infants i adolescents. Es van presentar uns projectes portats a terme per millorar la cohesió de grup per part de l’Escola Charly River i del Col•legi UTMAR.

Abans de participar en uns grups de treball, ens van oferir la conferència del catedràtic de pedagogia de la Universitat de Màlaga Miguel Àngel Santos Guerra. Us recomanem veure vídeos seus al YouTube, i conèixer la seva web. Ens va agradar molt. Va resultar com una bombolla d'oxigen i d'esperança en mig d'aquesta situació socioeconòmica de negativisme que ens envolta.
El Tinent d'Alcalde de Serveis a les Persones i Regidor d'Educació, Lluís Esteve, ha tingut l’amabilitat de enviar-nos un petit resum en forma de dotze regals com ell mateix els anomena, i que us fem arribar:

1. El principal objectiu de l'educació és la construcció de ciutadans i ciutadanes, no pas de clients i, molt menys, de súbdits. 

2. El soroll del que som impedeix als alumnes escoltar el que diem. L'exemple i els valors personals són més importants que el nostre missatge. Eduquem com som. 

3. No hi ha educació sense ètica i sense valors. Sense ètica pot haver intel·ligència, fins i tot una bona instrucció, però mai educació. 

4. El sentit etimològic de la paraula autoritat és "fer créixer". L'autoritat que volem pels nostres mestres és aquella que fa créixer els seus alumnes. 

5. La finalitat de l'educació és compartir no competir. Malgrat això, l'obsessió de la LOMCE és intentar escriure la paraula competir a cada paràgraf. 

6. L'escola s'ha de moure especialment en el terreny de l'afectivitat i no solament en el del coneixement. Els infants i els joves tenen una millor educació si connecten afectivament amb els seus mestres. 

7. L'escola ha de ser una institució contra hegemònica. Un dels seus principals objectius ha de ser crear persones amb capacitat crítica, una virtut absolutament necessària com a resposta a l'hegemònic pensament únic actual, el neoliberal. 

8. La participació és un dret i un deure dels nostres infants i joves i del conjunt de la ciutadania. Mai pot ser la concessió d'una institució. 

9. És fàcil trobar defectes, però el més difícil i alhora el més necessari és trobar les virtuts de cadascú. 

10. Sovint cerquem tresors ben lluny i no sabem que els tresors més valuosos estan ben a prop de nosaltres. 

11. L'educació no és una forma de guanyar-se la vida, sinó una forma de guanyar la vida dels altres. 

12. Malgrat totes les dificultats, malgrat les retallades, malgrat les lleis com la LOMCE, tot està a les nostres mans, l'educació està a les nostres mans. Solament pot guanyar qui lluita contracorrent. Solament als peixos morts els arrossega el corrent del riu. Esperem que us facin pensar aquestes paraules en que una “bona educació” és possible.

Us presentem al Miguel Angel Santos Guerra, ha estat un veritable plaer conèixer-lo, escoltar-lo i aprendre amb ell.

Entrada destacada

40 aniversari de l'institut: Actes commemoratius i crida literària.

Aquest curs l'institut Bellvitge celebra 40 anys de presència i servei al barri que li dóna nom. Amb motiu d'aquesta ocasió ...