dissabte, 27 d’abril del 2013

Excel·lent col·laboració de l'alumnat de l'Institut Bellvitge i l'Escola Mare de Deu de Bellvitge

L'alumnat de l'Escola d'Art i Disseny Serra i Abella i del batxillerat artístic de l'Institut Bellvitge, col·laboren des de fa uns anys amb l'alumnat de l'Escola Mare de Deu de Bellvitge. Il·lustrant els treballs -contes, poemes...- que aquests alumnes de primària elaboren a la seva escola per la Sisena Jornada d'Il·lustradors, jornada lúdic-festiva emmarcada en la Diada de Sant Jordi.



Diada de Sant Jordi a l'Institut Bellvitge. Commemoració del centenari del naixement de Salvador Espriu

Llibres, roses, música, paraules... Paraules que l'escriptor català Salvador Espriu va defensar sempre. Que ni la repressió franquista ni la guerra civil van impedir que estiguessin vives en els seus poemes. En la seva lluita per la defensa del català, ens va encomanar "salvar els mots". Això és el que han fet els i les joves de l'Institut Bellvitge a la celebració de la Diada de Sant Jordi d'aquest any.



Commemoració del centenari
del naixement de l'escriptor català
Salvador Espriu.


Alumnat de 1r, 2n i 3r d'ESO

Alumnat de 4t d'ESO i Batxillerat

dijous, 25 d’abril del 2013

22A-28A Setmana de Lluita: "Diada de Sant Jordi"

En el marc de la Setmana de Lluita en defensa de l'Educació Pública, vam participar a la jornada festiva per la celebració de la Diada de Sant Jordi, organitzada per les diferents associacions juvenils i les educadores de medi obert al nostre barri. Amb un panell informatiu-reivindicatiu, i un taller de punt de llibre molt significatiu, vam poder fer visible a adults, joves i infants la problemàtica que pateix l'educació i per ende la societat i la incertesa del futur dels nostres fills i filles.

dimecres, 24 d’abril del 2013

Taller per la convivència i la solidaritat contra el racisme i la xenofòbia

CAMPANYA CONTRA EL RACISME I LA XENOFOBIA

Preocupades per l’augment d’actituds i discursos racistes i la multiplicació de les diferents formes de rebuig cap a la població migrant en el si de la societat catalana, vàries organitzacions i entitats de Catalunya, amb el suport de la Open Society Fundation han engegat una campanya que pretén remoure prejudicis i actituds xenòfobes i racistes a L’Hospitalet i a la ciutat de Barcelona.

Mujeres pa'lante és una d'aquestes entitats, i l'AMPA de l'Institut Bellvitge, juntament amb Support M3, Centre d'Estudis d'Hospitalet i Tecla Sala, conformem l'espai de desenvolupament d'una serie de tallers que organitzen a la nostra ciutat i que formen part de la campanya contra el racisme.

dilluns, 22 d’abril del 2013

22A-28A Setmana de lluita "Ni LOMCE, ni retallades!


Dimarts 23 d'abril serà una Diada de Sant Jordi reivindicativa. A partir de les 17:30h, davant de la Biblioteca de Bellvitge, hi haurà un bon grapat d'activitats organitzades per entitats de lleure del barri, i les AMPA aprofitarem per posar una paradeta reivindicant una educació pública de qualitat. Farem un taller per confeccionar un punt de llibre que segur us agradarà.

El dijous 25, a partir de les 17h., tothom a tancar-se a l'Escola Joaquim Ruyra!! (Carrer Llorer, s/n, Metro L1 La Florida) . Serà una jornada amb xerrades, tallers, activitats infantils...

Us convidem a participar-hi i preparar i participar a la manifestació unitaria del diumenge 28A a Psg de Gràcia/Aragó a partir de les 11:30h

   Tots  i  totes  arreplegades 
per  defensar  l'Educació  Pública  i  de  Qualitat.   








Protocols d’aplicació obligatòria a les escoles i instituts catalans sobre TDA i TDAH

Ep! Famílies amb fills amb TDA i TDAH: estan a punt de publicar-se els protocols d’aplicació obligatòria a les escoles i instituts catalans.

El passat dissabte dia 20 d’abril les senyores Alba Espot i Cristina Pellicer, Directora general i subdirectora, respectivament, d’Ensenyaments Infantil, Primari i Atenció a la Diversitat del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, van explicar a la seu de l’Associació TDAH Catalunya, els protocols d’aplicació obligatòria que, a partir del pròxim curs, s’han portar a terme amb tot l’alumnat dels ensenyaments obligatoris i batxillerat amb aquesta dificultat d’aprenentatge.
Per poder ajudar als vostres fills i filles heu d’estar al tant de les dades següents:

1- Durant la primera setmana de juny es penjaran a la pàgina web del Departament i seran de lliure consulta, unes guies pel professorat, per una banda, i per l’altre per a les famílies. No hi ha pressupost per publicar-les en paper, així doncs, heu de consultar-les per internet a www.xtec.cat. Desprès heu d’anar a l’apartat d’Atenció a la diversitat i allí trobareu les esmentades Guies. Consulteu-les perquè heu de saber què es pot fer per afavorir la millora del rendiment acadèmic, a casa i a l’escola o institut. Hi trobareu:
   - Descripció i característica del trastorn
   - Protocols d’observació
   - Pautes d’intervenció educatives

2- Sortirà també publicada la resolució sobre Trastorns d’Aprenentatge al DOGC–Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, dues resolucions. Això vol dir que les adaptacions metodològiques són d’obligat compliment a tota Catalunya.

3- L’EAP i el departament d’Orientació Escolar de l’Institut poden valorar que l’alumne amb TDAH precisa un pla individual (PI). Què és un PI?
   - És un document escrit i consensuat.
   - S’ha d’elaborar en dos mesos però sempre estarà obert a modificacions.
   - Ha de recollir el conjunt d’actuacions respecte al currículum de l’alumne.
   - Si un o una alumne/-a vol optar a un tribunal especial (TOE) per a realitzar les proves d’accés a la Universitat (PAU), és requisit indispensable que durant el batxillerat se li hagi aplicat un PI. L’alumnat amb TDAH precisa fer no proves més fàcils, però si més temps per a realitzar-les i una estructura de cada examen adaptada a les seves dificultats d’atenció.

4- Durant l’ESO, el departament d’Orientació Psicològica de cada Institut vetllarà pel compliment del PI.

El Departament s’ha compromès a redactar documents marc d’aquest PI per facilitar la feina als equips docents. També s’està treballant per determinar quins són els aprenentatges clau en els ensenyaments obligatoris.


Per últim, s’estan desenvolupant programes de col·laboració amb els Departament de Salut i els de Benestar Social per poder reduir al màxim el fracàs escolar amb l’alumnat que pateix TDA o TDAH.

Si teniu qualsevol dubte no deixeu passar l’oportunitat de parlar amb nosaltres o demanar l’assessorament de l’orientadora de l’Institut que és, val a dir-ho, una magnífica professional. “Hi ha llum al final del túnel”.

Entrada destacada

40 aniversari de l'institut: Actes commemoratius i crida literària.

Aquest curs l'institut Bellvitge celebra 40 anys de presència i servei al barri que li dóna nom. Amb motiu d'aquesta ocasió ...