dissabte, 3 de setembre del 2016

Festa Major de Bellvitge 2016

Hola famílies!

Estem a punt de començar un nou curs, però abans, tenim una cita per gaudir de la Festa Major de Bellvitge amb un munt d'activitats entre els dies 3 i 11 de setembre, i que podeu consultar al Programa de la Festa Major de Bellvitge.
Us convidem a visitar l'expositor que, un any més, monta l'AMPA a la Mostra d'Entitats ubicada a la planta baixa del centre cultural (biblioteca), un recull de la tasca que l'asociació porta a terme a l'institut.







dijous, 21 de juliol del 2016

Llibres i materials ESO i BATXILLERAT per al curs 2016-2017


Llibres i materials 1r ESO curs 16-17
Llibres i materials 2n ESO curs 16-17
Llibres i materials 3r ESO curs 16-17
Llibres i materials 4t ESO curs 16-17

Llibres 1r BATX curs 16-17
Llibres 2n BATX curs 16-17



A l'ESO, és necessari fer l'ingrès de 48€ o 28€ al compte corrent de l'AMPA abans del 8 o el 9 de setembre, segons correspongui a cada curs. La resta del cost total s'abonarà aquells dies en el moment de la recollida dels materials.

Aquest curs és molt IMPORTANT que passeu en els dies assenyalats per a la distribució. En dades posteriors no podrem assegurar-vos l’entrega.
Els llibres de BATXILLERAT estaran disponibles a l'Abacus de Rbla. Just Oliveras fins el 15 de setembre.

Molt bon estiu!

dimarts, 28 de juny del 2016

[CALENDARI] Dates importants relatives a llibres i materials


Totes les activitats es realitzaran a la biblioteca de l’institut. 


ALGUNES CONSIDERACIONS A TENIR EN COMPTE:
  • Aquest curs és molt IMPORTANT que passeu en els dies assenyalats per a la distribució. En dades posteriors no podrem assegurar-vos l’entrega.
  • Degut a canvis en la gestió a causa de certes novetats fiscals, i amb la finalitat d’assegurar el manteniment del programa de socialització, hem hagut d’introduir algunes modificacions:
    • La quota de l’AMPA serà de 20€
    • La quota de socialització serà de 7€/llibre
    • El material no socialitzat només es podrà adquirir amb el descompte del 22% aplicat per Abacus, els dies 8 (1r i 2n ESO) i 9 (3r i 4t ESO) de setembre. Pasades aquestes dates, la família haurà de comprar els materials directament en la botiga Abacus (Rbla Just Oliveres), i la data límit d’aplicació d’aquest descompte serà el 15 de setembre. Per això és tan important comprar el material no socialitzat en els dos dies establerts per a la venda, a l'institut.
  • Els llibres ESO socialitzats s’han de retornar a l’AMPA sense guixar, totalment esborrats.
  • L’AMPA penalitzarà a l’alumne amb 15€ per la pèrdua o deteriorament de cada llibre perdut o fet malbé.
  • L’AMPA entregarà a l’alumnat un resguard en el moment de la devolució dels llibres quan els retornin tots.
  • Els llibres de Batxillerat per al Mercat de segona mà estaran esborrats, en bon estat i identificats amb el nom i cognom de l’alumne. Seran els propis alumnes/qui s’encarregaran de la compra i venda dels seus llibres.
  • Les llistes de llibres i materials ESO i Batxillerat estaran disponibles al bloc de l’AMPA a partir de la primera quinzena del juliol. En aquesta llista constaran les dades bancàries i l’import a ingressar.
  • Qui necessiti els llibres d’ESO per recuperar al setembre, els entregarà a l’AMPA el mateix dia de la recuperació, al setembre.
  • La devolució de la fiança als alumnes de 4t ESO, la retornarem a la mare/pare/tutor/a, o en el seu defecte a l’alumne, que ens haurà de portar una autorització escrita amb fotocopia del DNI de la mare/pare/tutor/a els dies 29 i 30 de juny de 17h a 18:30h o els dies 5 i 6 de setembre, de 17 a 18:30h.
Es necessiten voluntaris/es els dies 29 i 30 de juny per enllestir els llibres i material de cara a la seva distribució al setembre


dimecres, 22 de juny del 2016

[VIDEO i FOTOS] Festa final de curs 15/16

Un moment molt especial per trobar-nos les famílies, l'alumnat i el professorat. Una gran festa per acabar el curs.

El dijous 16 vam dedicar la tarda a l'habitual torneig de futbol on quasi 40 alumnes van participar i en acabar van reposar energies amb la fruita que els hi vam donar.
Juntament amb els inflables, escacs i tennis taula, diverses entitats del barri i de la ciutat van voler compartir amb totes i totes la tarda del 17 de juny: Fundació La Vinya, LaFundició, JIS, Creu Roja i Club Scarabble L'Hospitalet. Activitats i informació força interessant per al nostre jovent.

Vam poder visionar els vídeos i llegir poemes que durant el curs ha fet l'alumnat vers les persones refugiades. L'alumnat de primer tenien paradeta per vendre la revista que han editat, i vàrem acabar ballant zumba.

Emotiu va ser l'acomiadament de la Montserrat Zaera i l'Emma Núñez que deixen els seus càrrecs dins de l'institut, directora del centre i presidenta de l'AMPA respectivament. Moltes gràcies per la vostra tasca feta i molta sort a la nova etapa que us espera!

Gràcies a tots i totes per fer possible la festa final de curs un any més!





dimarts, 14 de juny del 2016

JA ÉS AQUÍ LA FESTA DE FI DE CURS!! 16 i 17 de juny de 17h a 22h

Ja és aquí la festa de fi de curs !!

Com sempre, tota la comunitat educativa de l'Institut Bellvitge està convidada. I a les 20h, entrada lliure per a tots i totes aquelles que vulguin gaudir de la masterclass de zumba.

 


dimarts, 31 de maig del 2016

Som finalistes als Premis FAPAC! Ens votes??


Ens alegra comunicar-vos que l’AMPA del nostre institut és finalista al concurs que organitza la FAPAC (Federacio d'AMPA's de Catalunya) sobre experiències de bones pràctiques. Vam presentar el projecte "Una festa per a tothom", sobre la festa de fi de curs de l’any passat i ara només falta VOTAR!!!

Us adjuntem l'enllaç perquè doneu suport al projecte.

Per a que el vot sigui vàlid s'ha de votar en totes les categories. Teniu temps fins el 5 de juny.

El veredicte final es coneixerà en el transcurs d'un acte públic i obert que tindrà lloc divendres 10 de juny de 2016 (encara hem de saber on es farà).

Feu-lo extensiu als vostres coneguts i... sort!

http://www.fapac.cat/premis-fapac
http://www.fapac.cat/premis-fapac/projectes-finalistes/vota

ACTA de la darrera assemblea de l'AMPA Ins Bellvitge

Sessió núm.: 2/15-16
Caràcter: extraordinari
Data: 24 de maig de 2016
Horari: de 17:30h. a 19h.
Lloc: Sala d’actes de l’Institut.

Assistència: 22 socis i sòcies entre junta, col·laboradores i altres pares i mares.



Ordre del dia:

1.        Estructura actual de l’AMPA
2.        Increment de quotes
3.        Novetats fiscals
4.        Llibres i material escolar curs 2016 /17
5.        Festa Fi de Curs 2015 / 16
6.        Torn obert de paraula

Desenvolupament de la sessió

1.        Estructura actual de l’AMPA

Es detalla que les persones que formen part de la junta de l’AMPA són l’Emma, l’Olga, la Mari, la Beli i la Loli, i l’Eva i la Pili com a col·laboradores (vocals).
S’explica que per al proper curs hi haurà canvis a la junta i que les persones que hi serán són insuficients per a portar la gestió de l’AMPA com s’havia fet fins ara.

2.                Increment de quotes

Expliquem que des del curs 2012/2013 fins el 2015/2016 l’AMPA ha fet una inversió important renovant el banc de llibres del programa de socialització amb uns 500 llibres nous de socials de 1r (una part) 3r i 4t (una part) i d’anglès de 1r, 2n, 3r i 4t. Que per al curs 2016/2017 s’han comprat 180 més de castellà de 2n i 4t i de socials de 2n, i que hem de preveure que el 2017/2018 continuarà la renovació amb la part restant de socials per a 1r i 4t i molt probablement els de català que estan molt malmesos.
Amb tot això, per mantenir el programa de socialització de llibres i desprès de moltes càbales, decidim incrementar les quotes que resten de la següent manera:

Quota AMPA                     20€ / família
Quota socialització              7€  / llibre

3.        Novetats fiscals

La junta i col·laboradores hem decidit no comprar ni vendre cap llibre i altres materials nous degut a que no som suficient personal per portar tota aquesta gestió, i a les novetats fiscals que no podem assumir i a la que per llei obliguen a les associacions, tractant-nos com si fóssim una empresa.
Aquestes novetats fiscals comporten >>> DECLARACIÓ D’IVA, PAGAMENT D’IMPOSTOS DE SOCIETATS >>> Contractació d’una gestoria.
Excepció: SISTEMA DE SOCIALITZACIÓ DE LLIBRES DE TEXT. És l’únic supòsit què no hem de declarar a nivell fiscal i que podem gestionar, això sí, amb el suport logístic de pares i mares de l’institut.

4.                Llibres i material escolar curs 2016 /17

Degut a l’explicat al punt anterior, l’estructuració en l’adquisició de llibres i materials escolars, resta així:
-       Llicències digitals, dossiers propis i flautes: L’Institut es fa càrrec del cobrament i lliurament d’aquest materials.
-       Material nou (plàstica, lectures, exercicis, etc.): La família comprarà directament a Abacus. Una comercial vindrà a l’institut a fer la venda el mateix dia de la distribució de llibres socialitzats.
-       Llibres de socialització: Com sempre, l’ AMPA s’encarrega de cobrar el lloguer i entregar-los a les famílies.

DIES DE VENDA I LLOGUER DE LLIBRES I MATERIAL ESCOLAR (a l’institut):
       8 de Setembre a la tarda (Cursos 1r i 2n ESO)
       9 de Setembre a la tarda (Cursos 3r i 4t ESO)

IMPORTANT!!

L’AMPA NOMÉS PODRÀ INTENTAR GARANTIR EL FUNCIONAMENT D’AQUEST NOU SISTEMA I LA RESOLUCIÓ DE DUBTES RELACIONATS AMB LA VENDA AMB ABACUS, ELS DIES 8 i 9 DE SETEMBRE.

ABACUS aplicarà un 22% de descompte en els seus productes durant aquests dos dies de venda a l'Institut. Després d’aquestes dates la compra de material escolar i llibres d’exercicis i de lectura haurà de ser a la botiga ABACUS de Rbla. Just Oliveres, i aquest descompte del 22% només es garanteix uns pocs dies del mes de setembre.

INTERCANVI DE LLIBRES DE BATXILLERAT

S’habilitarà un espai a l'Institut els dies 13 (1r Batx) i 14 de Juliol (2n Batx) i 7de Setembre, de 17 a 18:30 h, per a què siguin els alumnes mateixos els que intercanviïn els seus llibres, això sí, supervisat per persones voluntàries de l’AMPA.

PROPOSTA DE PARTICIPACIÓ DE LES FAMÍLIES

Dates importants
            Preparació llibres nous: 6, 7, 8 i 9 juny (tardes)
            Recollida dels llibres d’ESO : 28 de juny i 1 i 2 de setembre (matins)
            Arranjament de llibres socialitzats: 28, 29 i 30 juny, i 5 i 6 de setembre (tardes)
            Intercanvi dels llibres de Batxillerat: 13 i 14 de juliol i 7 de setembre (tardes)
            Dies de venda i socialització de llibres: 8 i 9 de setembre (tardes)

És prega a les mares i pares assistents que participin d’aquest dies per a una millor, ràpida i efectiva gestió de tot plegat.

5.                Festa Fi de Curs 2015 /16

La data escollida per a la festa és el 17 de juny de 17h a 22h
Moment important on gaudir, compartir i trobar-nos tota la comunitat educativa, famílies, docents i alumnat.
Anunciem que el pressupost és molt ajustat, uns 1000€, i que s’han enviat invitacions a les entitats juvenils de la ciutat per demanar la seva participació, tal i com es fa els darrers anys.
Donat que és una festa de tothom i per a tothom, s’agraeix la col·laboració i suggeriments de tots i totes, i s’anuncia una primera reunió de planificació de la festa el proper 31 de maig a les 17:30h.

6.        Torn obert de paraula

Les famílies pregunten com contactar per oferir la seva col·laboració. Quedem que se’ls inclourà al grup de whatssap en el qual ja hi som 41 persones entre mares i pares.

 S'aixeca la sessió a les 19h.

Entrada destacada

40 aniversari de l'institut: Actes commemoratius i crida literària.

Aquest curs l'institut Bellvitge celebra 40 anys de presència i servei al barri que li dóna nom. Amb motiu d'aquesta ocasió ...